Friday, October 15, 2010

Mumu asal dari mana?



Jawapan mengikut sem..
Sem 1: Johor Bahru,Johor
Sem 2: Kajang, Selangor
Sem 3: Kajang, Selangor > Presint 11, Putrajaya,WP Putrajaya (??)

Ok2... disebabkan mulutku dah berbuih citer asal usul...
boleh dikatakan 3 hari 3 malam x abis utk citer asal usul aku
Begini ceritanya...


aku dilahirkan dalam keluarga yang brketurunan KELANTAN asli+Siam(kot) (tapi x reti nk kecek Kelate, nnti akn dijelaskan)

1991- tempat lahir: KUALA LUMPUR (ah sudah...nk jelaskn lgi caner ley tetibe terlahir kt KL)
ok2..arwah abah dulu kerja kat UTM,KL n umi lak mengajar kt SMK Convent Bt Nenas time tu...
time ni ktorang duk Ampang...dlm mse yg sama abah n umi bli rumah kt Kajang (tapi bgi org sewa)

tup,tup dipendekkan cerita

1996/1997- family aku pindah JOHOR lak....sbb abah tukar tmpat kerja kt UTM,Skudai. Umi lak mengajar kt SMK Taman Tun Aminah,Skudai
Awal2 kt Johor dulu ktorang duk rumah sewa kt Taman Universiti, Skudai, JB..

1997 - akhirnye, abah n umi beli umah kat Taman Timor, Skudai, JB...ktorang duk umah tu smpai la tahun 2009 (dlm 12 tahun gak aku duk situ)
sepanjang 12 tahun ak kt sini, tadika, sekolah rendah n menengah sume kt Johor...
sepanjang tempoh tu penyewa rumah Kajang wat hal pulak dah....

tup,tup dipendekkan cerita

dah xde orang duk kt rumah Kajang...ktorang jer la yg duduk...mse ni mak menakan aku yg jaga rumah Kajang..so stiap kali cuti sekolah/hujung minggu (kalau free) ktorang akan ulang alik JB-Kajang

2007-(Julai/Ogos) Abah disahkan mengidap kanser usus

2009-(3 Mac) Abah meninggal dunia
Dah lumrah bagi seorang wanita bersedih atas pemergian suami, umi tetap berkeras nak out dari Johor (terlalu banyak kenangan dgn abah kt Johor)

1st permohonan pindah sekolah - mintak Kelantan tpi TAK DAPAT
2nd permohonan pindah sekolah - mintak Selangor, alhamdulillah dapat.

tup,tup dipendekkan cerita

2009- (Disember) lepas adik aku, Munauwar abis SPM, ktorang officially pun pindah kat rumah KAJANG (dh xde ulang alik Kajang-JB)
penat weh kemas barang nk pindah...bayangkan rumah 2 tingkat..barang pun '2 tingkat' gak. Rumah Johor tu umi aku bagi sewa kt kawan dia.

saat-saat akhir sebelum pindah
dan ini adalah kali terakhir aku
menjejakkan kaki kat Johor



2010- (Jun/Julai) permohonan umi aku untuk duduk kuaters kerajaan diluluskan. Kawasan Kajang x bape slamat. Umi nk tmpat yg selesa. Dan tempat tu adalah PRESINT 11,PUTRAJAYA, WP PUTRAJAYA. Tapi dah nama pun kuaters kerajaan, maknanya rumah kt Putrajaya umi aku sewa jer la and lepas umi pencen nanti kene pindah balik Kajang (tapi tu cerita 10 tahun lagi la..)

Maknanya sepanjang tempoh aku kt IPG KSAH masa awal Sem 3, umi, mak menakan aku, adik, and kakak aku bertungkus lumus pindahkan barang dari rumah Kajang ke Putrajaya...aku x tolong apa pun sbb x balik. Rumah Kajang bagi orang sewa lak...

tup,tup dipendekkan cerita

2010- (cuti raya) aku pun balik rumah...sampai2 jer kt rumah aku terkedu...sebab rumah sangat2 bersepah...hak3...alhamdulillah...skang ni dah nampak macam rumah sebab dah kemas....
pemandangan dari luar rumah kat Putrajaya

ok..skang ni sume dah faham?Disebabkan life aku byk kt luar Kelantan sbb tu la aku x reti kecek Kelate even abah and umi aku sememangnya orang Kelantan ..

p/s: sebenarnya kalau xde 'tup,tup dipendekkan cerita' tu rasanye 7 hari 7 malam aku x abis cerita

3 comments:

your lover said... Reply to comment

kesimpulannya, mumu berasal dari planet Pluto...semua tmpat mumu nk tinggal..huhu

p/s; suka part 'tup,tup dipendekkan cerita' tu...

mumumeow said... Reply to comment

ahh sudah...
'your lover' ni spe ea?
misteri2....

pasni sume planet kot saya nk tinggal..
:P

fariz said... Reply to comment

hah!! nk ngaji kecek klate..mai kursus ng fariz..huhu..=p

 
Themes by: Simple-Blogskins. Powered by Blogger